Про застосування антикорупційного законодавства, дотримання трудового законодавства та ведення військового обліку і бронювання говорили на семінарі в обласному управлінні
Автор: Прес-служба Тернопільського ОУЛМГ
16.08.2018 20:15
Загальні новини
14 серпня, під керівництвом начальника управління Олега Яремка та головного спеціаліста - юриста сектору бухгалтерського обліку Уляни Сирко, в обласному управлінні відбувся семінар для працівників кадрових служб та відповідальних за ведення військового обліку і бронювання в лісогосподарських підприємствах.
Під час засідання розглянули питання застосування антикорупційного законодавства, здійснення контролю й нагляду за дотриманням трудового законодавства та типові його порушення, ведення військового обліку на підприємствах і ін. Власне, задля цього на семінар було запрошено представників юстиції, держпраці та військового комісаріату.
Як зазначив начальник управління Олег Яремко, враховуючи те що державна лісова охорона лісогосподарських підприємств прирівняна до держслужбовців, вони здають щорічні декларації, відтак під час їх заповнення виникає багато запитань, відповідь на які не завжди можна знайти за допомогою відкритих джерел, тож кваліфікована консультація фахівців, які спеціалізуються на практичних питаннях щодо застосування законодавства, в тому числі антикорупційного, є дуже актуальною.
Власне, заступник начальника Управління фінансового та матеріально-технічного забезпечення Головного територіального управління юстиції в Тернопільській області Андрій Подедворний акцентував увагу присутніх на заповненні декларацій державними службовцями. Зокрема, вичерпно розібрано ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції». Із зали звучало багато запитань, зокрема головний спеціаліст - юрист управління Уляна Сирко поінформувала, що після подачі декларацій кандидатами перед призначенням їх на посаду система поданих ними декларацій вже не приймала, на що Андрій Подедворний відповів, що закон про держслужбу трактує ще собі якісь дві декларації – кандидата та перед призначенням на посаду, відтак система не приймає декларації.
– Якщо би все було згідно з законодавством про запобігання корупції, то було б набагато зрозуміліше, оскільки там є пункт, що декларація подається тільки перед призначенням. Щорічна декларація по суті є тільки одна, – раз у рік, і система її не пропустить. Аби обійти цю ситуацію, подається кандидат перед конкурсом, а після конкурсу пишеться кандидат із зазначенням у дужках (переможець конкурсу) і вона не є щорічною декларацією, а декларацією кандидата чи переможця конкурсу, хоча по суті вона містить ту ж саму інформацію, – резюмував представник Головного управління юстиції.
Крім того, обговорили і строки подачі декларацій перед призначенням та після звільнення працівників.
Начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Тернопільській області Ігор Хаварівський поінформував присутніх про проблеми трудового законодавства та його типові порушення. Зокрема, було презентовано паспорт незадекларованої праці Тернопільської області. До слова, з 1 млн 53 тисяч населення Тернопільщини лише 184 тисячі застраховані, відтак працюють легально та сплачують податки. Враховуючи таку ситуацію, відбулася децентралізація наглядових повноважень інспекторів праці, які здійснюють державний нагляд і контроль за додержанням законодавства про працю. Крім того, Ігор Хаварівський поінформував про підстави проведення інспекційних відвідувань, терміни їх проведення, їх види, штрафні санкції за порушення законодавства про працю та відповідальність, яка настає під час порушення законодавства про зайнятість населення.
Про ведення військового обліку на підприємстві учасників семінару поінформував начальник відділення військового обліку і бронювання Тернопільського об’єднаного міського комісаріату Юрій Гельжинський.
– Незважаючи на те, що мобілізації немає, ми маємо створити резерв для укомплектування Збройних сил України на особливий період, на випадок війни, тому це не тільки завдання збройних сил, а й держави загалом і громадянська позиція кожного, – поінформував присутніх начальник відділення військового обліку і бронювання Тернопільського об’єднаного міського комісаріату.
Юрій Гельжинський розповів також про те, хто підпадає під військовий облік, а також щодо законодавчо-норматичних актів, якими мають керуватися відповідальні за ведення військового обліку і бронювання на підприємствах. Зокрема, акцентовано увагу на Постанові Кабінету Міністрів України 07.12.2016 № 921, яка саме регламентує порядок ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних на підприємствах, установах, органах місцевого самоврядування. Разом із тим, детально зупинилися на заповненні ІІ розділу форми П-2 (особової картки працівників та держслужбовців) – «Відомості про військовий облік», зокрема п. 42 вищезгаданої постанови.
На завершення головний спеціаліст - юрист сектору бухгалтерського обліку управління Уляна Сирко розглянула з присутніми семінару ведення кадрової документації, зокрема, формування особових справ працівників, дотримання Інструкції з діловодства на підприємстві при підготовці наказів із кадрових питань, дотримання при веденні трудових книжок Інструкцій про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Міністерством праці України, Міністерством юстиції України та Міністерством соціального захисту населення України від 29.07.1993 №58.
Під час семінару головним спеціалістом розповсюджено буклети Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області, які були надані працівниками служб управління персоналом територіальних органів під час Всеукраїнського семінару з правових аспектів управління персоналом в галузі лісового господарства, який проходив на базі підприємств Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства.
Разом із тим, надано роз’яснення щодо підготовки антикорупційної програми та призначення особи, відповідальної за її реалізацію.